Verslag seminarie 06/10/2022
Garantie in de koeltechniek en klachtenmanagment
Leden informeren is één van de kerntaken van Frixis. Daarom werd voor het seminarie van 6 oktober beroep gedaan op deskundige sprekers om de deelnemers te informeren over garantie in de koeltechniek, enerzijds, en omgaan met klachten, anderzijds. In dit artikel kan u een samenvatting van de avond terugvinden en kan u de volledige presentaties nalezen.
Garantie in de koeltechniek
Na de receptie met belegde broodjes werden de aanwezigen uitgenodigd om plaats te nemen voor het eerste onderwerp: Garantie in de koeltechniek. Dit onderwerp werd gebracht door Meester Goddevriendt die als advocaat gespecialiseerd is in fiscaal- en ondernemingsrecht.
Hij vertelde over de garantiewetgeving (B2C) en de wijzigingen daar aan die sinds 1 juni 2022 van kracht zijn. Daarnaast werd de commcerciële garantie (B2B) toegelicht. Zo voorziet de wetgever tussen een professionele verkoper en consument, een garantie periode tot 2 jaar na levering en voorziet de wetgever geen enkele termijn van garantie tussen 2 ondernemers. In dit laatste geval moet dit onderling overeengekomen worden in de koopovereenkomst. Verder geef Meester Goddevriendt een aantal praktische tips voor het opstellen van garantie- en algemene voorwaarden. Voor alle info alsook de uitzonderingen verwijzen we naar de presentatie.
>> U kan de presentatie HIER terugvinden
Klachtenmanagement
Daarna was het de beurt aan An Vermeulen. Zij heeft meer dan 20 jaar business- en managementervaring en is naast haar uitgebreide ervaring met klanten en hun vragen / klachten, ook de wereld van de koeltechniek haar niet vreemd.
In haar uiteenzetting vertelde ze over communicatie, de opbouw van het gesprek en gaf ze tips om effectief te luisteren. Daarnaast kwamen de kleuren van de communicatiestijlen aan bod. Dit alles bracht interessante inzichten om goed om te gaan met klanten, klachten te vermijden en klachten efficiënt aan te pakken. Ze sloot haar voordracht af met een effectief communicatiemodel om succesvol te communiceren met elke gesprekspartner.
>> U kan de presentatie HIER terugvinden
Wij danken de deelnemers voor hun aanwezigheid en interesse. Wil u zelf ook een seminarie bijwonen, hou dan zeker onze agenda in de gaten en schrijf je in voor de Frixis nieuwsbrief om als eerste op te hoogte te worden gebracht.
Heeft u verdere vragen, aarzel niet om contact op te nemen. Dit kan via de gekende Frixis-kanalen: 02 215 18 34 of info@frixis.be.